Geoblog.pl    ak1989    Podróże    2010 : Scandinavia again    Sognefjord & Nærøyfjord.

Sognefjord & Nærøyfjord.

Norwegia
Norwegia, Flåm

Flam bardzo małe miasteczko położone przy odnodze Sognefjordem raptem kilkadziesiąt budynków idzie obejśc w godzine .
Zaraz po przybyciu do Flam naszym oczom okazuje sie bardzo niecodzienny widok , przy porcie cumuje Queen Marry 2 , najwiekszy transatlantyk na świecie , kolejna niespodzianka , a myślelismy ze on pływa tylko po Atlantyku a tu taki widok gdzies w środku fiordów
Kupujemy bilety na rejs do Gudvangen , wybraliśmy tą trase dlatego iż Nerryfjord i Sognefjord zostały wpisane na liste UNESCO i jest to w miare najtańzy wariant jesli planuje sie rejs po fiordach .Rejs trwał ok. 2 godzin,a bilet kosztował 205 NOK w jedną strone 280 NOK za bilet w 2 strony , kupując bilet miałem nadzieje iż będzie zawierał on bilet autobusowy do Voss skąd zamierzaliśmy zacząc łapac autostopa do Oslo , niestety teraz bilety autokarowe trzeba kupować oddzielnie . Bardzo to pokrzyżowało nasze plany gdyż bardzo mi zależało na łapaniu tam stopa ponieważ znajdowala sie tam droga krajowa nr 7 która prowadzila prawie do samego Oslo . Niestety nie mogliśmy kupic biletu do Voss ponieważ za bardzo by to nam obniżyło dzienny budżet ., Nie ma co płakać byle cały czas przed siebie. Co do samego rejsu nie jestem w stanie go opisać , coś wspaniałego wystarczy spojrzeć na fotki .