Geoblog.pl    ak1989    Podróże    2010 : Scandinavia again    Ucieczka do Szwecji

Ucieczka do Szwecji

Szwecja
Szwecja, Malmö
Przejechano 1932 km

Wczesnym rankie zaczęlismy maszerowac w strone lotniska , naszczęscie jak sie okazało nie będzie takiej potrzeby , znów weszliśmy do miasta do dzielnicy Bella Center gdzie jak sie okazało znajduje sie stacja kolejowa Orestad. Kupujemy bilety 160 DKK za 2 osoby nie ma student , sa tylko youth ale trzeba posiadać jakąs Wild Card , do tego w necie pisało ze cena do Malmo to 120 DKK eh co nam zostało do zrobienia , płacimy kartą . Wsiedlśmy w 1 pociąg który jak sie okazało jechał tylko do lotniska Kastrup . Na lotnisku mieliśmy 20 minut na przesiadke wykorzystaliśmy ten czas na zobaczenie lotniska . O godzinie 12 dojechaliśmy do Malmo . WYmienilismy nasze ostatnie 50 zl juz po normanym kursie 2.2 za co dostaliśmy 120 SEK , Wow za tą kase kupimy dużo rzeczy do jedzenia i jeszcze na picie starczy :D Przyjazd do Szwecji był bardzo trafnym posunięciem. Po obfitym obiedzie ruszyliśmy na zwiedzanie miasta , w Malmo nie ma zbyt wiele do zobaczenia , napewno trzeba wybrać sie na spacer po Storget .Co do samego miasta bardzo fajny klimat nie to co w Kopenhadze spokojnie , nie ma zbyt wielu ludzi. Dla turystów z większym budzetem polecam rejs połączony z zwiedzaniem w Malmo koszt 110 SEK , czas trwania 50 minut ) Następnie udaliśmy sie do parku Oresund gdzie była plaża a z samej placy roztaczał sie widok na most Oresund , Turning Torso (najwyższy budynek w Szwecji ) i duńskie wybrzeże . Zdecydowaliśmy ze w tym miejscu zostaniemy juz do końca pobytu , musieliśmy tylko poczekać do zmierzchu zeby tam rozbić namiot , nie wiedzieliśmy tylko czy nikt nas stąd nie wygoni. Gdy zapadł zmierzch okazało się ze martwilismy sie nadaremnie sami mieszkańcy Malmo przychodzili i rozkładali swoje namioty .Poszliśmy spać dosyć pózno , planowaliśmy ze w niedziele nie będziemy nic zwiedzać tylko udamy sie autobusem prosto na lotnisko.
Następny dzień przywitał nas deszczem , ogoólnie super trafiliśmy z pogodą cały nasz pobyt było ciepło i nie padało , jedynie w Norwegii w górach nad ranem było bardzo chłodno i zawsze w nocy padał deszcz , w dzień zas bylo cieplo i w miare słonecznie .
Na lotnisku byliśmy juz o godzinie 12:40 , koszt autobusu na lotnisko to Youth-89 SEK Adult-110 SEK [Uwaga nie można płacić gotówka u kierowcy , jedynie kartą . BIlety można kupić w kioskach siecii Pressbyran. No to by było na tyle.

Pozdrawiam również pewnego spoko gościa którego poznaliśmy na lotnisku Malmo który postawił nam po 2 piwka wydając na ten cel 200 SEK oraz na miejscu w Gdańsku zapłacił nam za taksówke do Gdyni 120 zl :D Odmawialiśmy lecz on nie chciał nawet o tym słyszeć .